Matkailu

Matkailu
MATKAILU

HYVINVOINTI

HYVINVOINTI
HYVINVOINTI

YRITTÄJYYS

YRITTÄJYYS
YRITTÄJYYS

Yhteistyö

Olen helsinkiläinen 1975 syntynyt kolmen lapsen äiti, vaimo, yrittäjä ja somevaikuttaja. Meillä on 2012 ja 2015 syntyneet pojat sekä 2018 syntynyt tyttö. Yrittäjänä olen toiminut vuodesta 2002 saakka. Perheeseen kuuluu lisäksi chihuahua Jens. Rakkaan Hans-Chihun saattelimme sateenkaarisillalle syyskuussa 2018. Pyöritin 15 vuotta Eventgarden tapahtumatoimistoa ennen uran muutosta.

YRITTÄJÄARKEA
Yritykseni BSG Marketing Oy on Lapsiarkea Median osakas, joka omistaa suomen suurimman Lapsennimi.com-nimisivuston sekä nopeasti kasvavan lapsiarkimedian. Edustan lisäksi suoramyyntiyhtiö Zinzinon terveystuotteita itsenäisenä partnerina.

LAPSIARKEA MEDIA
Lapsiarkea - Lapsennimi.com Media tavoittaa yli 100 000 uniikkia lukijaa kuukaudessa. Delux-Retkiperhe Matkablogini löytyy sivustolta. Lapsiarkea Median referenssit ja Mediakortti.

SOSIAALISEN MEDIAN KONSULTOINTI JA SISÄLLÖNTUOTANTO
Autan asiakkaitani tarinoiden kautta puhuttelemaan haluttua kohderyhmää sosiaalisessa mediassa. Suunnittelen ja toteutan sisältömarkkinointikampanjoita Lapsiarkea - Lapsennimi.com mediaan, Äiti Yrittää blogiin sekä asiakkaiden omiin kanaviin. Rakastan kirjoittamista ja valokuvaamista. Matkailusta, yrittäjyydestä ja hyvinvoinnista kirjoittaminen henkilöhaastatteluiden lisäksi on erityisen lähellä sydäntä. Yhteistyöhön voi sisältyä yhteisömanagerointia, asiakkaan somekanavien sisällöntuotannon suunnittelua ja toteutusta sekä vaikuttajayhteistyön koordinointia.

Tässä Best Caravanille tuottamani artikkeli, video ja kuvat Iltalehteen matkailuautoreissusta.

ÄITI YRITTÄÄ BLOGIN TEEMAT
Äiti Yrittää blogi kertoo hyvinvoinnista sekä perhe-elämän ja yrittäjyyden yhteensovittamisesta. Blogista löytyy myös matkailujuttuja, mutta vuodesta 2017 olen kirjoittanut matkajutut pääasiassa Delux-Retkiperheen matkablogiin. Markkinoinnin ammattilaisena tykkään suositella tuotteita, jotka olen hyviksi havainnut. Haluan tarjota blogini kautta väriä ja inspiraatiota elämään.

HYVÄN BLOGIYHTEISTYÖN EDELLYTYKSET
Edellytys hyvälle yhteistyölle on avoimuus ja selkeä tavoitteiden asetanta. On helpompi rakentaa asiakkaan tavoitteita tukeva kokonaisuus, kun asiakas ilmaisee odotuksensa yhteistyölle selvästi. Tuotteen tai palvelun tulee sopia omaan elämäntilanteeseeni ja arvoihin.

MITÄ ODOTAT YHTEISTYÖLTÄ?
• Haluatko lisää seuraajia omille somekanaville?
• Haluatko löytyä paremmin orgaanisesti tietyillä hakusanoilla Googlesta?
• Haluatko kolmannen osapuolen analyysin tuotteesta tai palvelusta?
• Haluatko tekstiä ja kuvia omiin kanaviisi?

MITÄ HYÖTYÄ ASIAKAS BLOGIYHTEISTYÖSTÄ SAA?
• Hakukonelöydettävyys paranee ulkopuolisten linkkien ja hakukoneoptimoidun artikkelin avulla.
• Kolmannen osapuolen suosittelun.
• Tunnettuutta.
• Sovittaessa sisältöä omiin kanaviinsa tai vaikkapa muihin medioihin.

PIKAVOITTOJA ON HARVOIN TARJOLLA
Blogiyhteistyön arvo on nimenomaan pitkäkestoisessa hyödyssä. Jos odottaa vain nopeasti lisää myyntiä yhden blogipostauksen avulla saattaa helposti pettyä. Hakukoneoptimoitu laadukas artikkeli hyödyttää asiakasta pitkälle tulevaisuuteen. Moni etsii tietoa tuotteista ja palveluista ostopäätöksen tekemiseen netistä. Vuosia sitten tehty blogiyhteistyö saattaa tuoda kauppaa ja löytyä hakukoneiden kärjestä tukien asiakkaan liiketoimintaa. Tulosten tarkastelujakson tulee olla riittävän pitkä.

BLOGIN JA SOMEKANAVIEN LUKUJA
Äiti Yrittää blogin uniikit lukijat 1.1-31.12.2017 61.340
Instagram 2369 seuraajaa 3/2019
Heidi Ekholm-Talas Facebook 3349 kontaktia 3/2019
Äiti yrittää Facebook 1712 3/2019
Delux-Retkiperhe Facebook 1004 3/2019
Perhematkailu - Parhaat vinkit lapsiperheille yhteisö 1400 3/2019
Lapsiarkea Facebook 4103 3/2019
Ruuhkikset - Ruuhkavuosien reseptit yhteisö 803 avattu 3/2019

Yksittäisen artikkelin lukijamäärät vaihtelevat paljon riippuen aiheesta.

Tässä muutama esimerkki artikkeleista, jotka keräävät lukijoita joka kuukausi:
Puhti-palvelu yhteistyö: Ferritiini eli varastoraudat oli finaalissa raskauden aikana
01/2019-3/2019 välisellä ajalla 1.543
Toimisto missä vaan - Kotona tehtävä työ ja passiiviset tulot kiinnostavat
11/2017-3/2019 välisellä ajalla 6.065
Zinzino BalanceOil kokemuksia
4/2017-8/2018 välisellä ajalla 23.145

ESIMERKKI TULOKSELLISESTA YHTEISTYÖSTÄ 
Accountor Go kokemuksia - Edullinen kirjanpitopalvelu
• Kohderyhmä pienyrittäjät (tehty 3/2018).
• Lukijoita 2.419, jotka ovat viettäneet keskimäärin lähes 7 minuuttia artikkelin parissa ajanjaksolla 03/2018-03/2019. 
• Asiakas saanut kirjanpitoasiakkaita artikkelin avulla lähes joka kuukausi. Asiakkaat todennetaan etukoodin avulla, jonka saa vain blogista.
• Löytyy Googlesta Incognito haulla "Accountor Go kokemuksia" ensimmäisenä ja "Accountor Go" haulla kolmantena.
• Jatkuvuutta yhteistyölle tuo yrittäjätarinoita artikkelisarja.

LUKIJAT
76% lukijoista on naisia.

Ikäjakauma:
18-24 vuotta 9%
25-34 vuotta 39%
35-44 vuotta 26%
45-54 vuotta 13%

YHTEISTYÖ KANSSANI BLOGISSA
Teen mielelläni kaupallista yhteistyötä tuotteiden ja palveluiden kanssa, jotka koen hyväksi. Lähtökohtana yhteistyölle on asiakkaan tavoitteet. Kampanja voi olla yksittäinen postaus, sarja tai vuositasolla jatkuva yhteistyö. Blogiyhteistyöhön voidaan sisällyttää arvontoja sekä alekoodeja lukijoilleni. Toteutan myös videoblogeja. Voit katsoa yhteistyöpostauksia avainsanalla Blogiyhteistyö. Lapsiperhekohderyhmään liittyvät yhteistyöt kannattaa toteuttaa ensisijaisesti Lapsiarkea Mediassa.

HINNOITTELU
Äiti Yrittää blogissa ei ole kiinteää artikkelikohtaista hinnoittelua, vaan teen tarjouksen asiakaskohtaisesti. Voit myös antaa budjetin ja kysyä mitä tällä summalla voisi tehdä. Lapsiarkea Median hinnasto löytyy Mediakortista.

TAUSTANI MARKKINOINTIVIESTINNÄN PARISSA
Minulla on yli 20 vuoden työkokemus markkinointiviestinnän parista. Olen työskennellyt mainostoimistossa graafisena suunnittelijana ja AD:na. Hakukoneoptimointi kuuluu osaamisalueeseen. Yrittäjänä pyöritin Eventgarden tapahahtumatoimistoa vuoteen 2017 saakka. Sisällöntuotannon parissa olen työskennellyt vuodesta 2013. Elän ja hengitän somea.

SOSIAALISEN MEDIAN KANAVAT
Käytän sisältömarkkinoinnissa mm. seuraavia kanavia: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube ja Linked In.

YHTEYSTIEDOT
Heidi Ekholm-Talas
BSG Marketing Oy
heidi@heidiekholmtalas.fi
www.heidiekholmtalas.fi
Puhelin 050 439 1075
LinkedIn
Instagram
Facebook
Twitter

heidi ekholm-talas


Vaikuttaja • Yrittäjä • Sosiaalisen Median Konsultti • Sisällöntuottaja • Bloggaaja • Suoramyynnin ammattilainen • Sijoittaja • Puhuja • Valmentaja • Poliitikko

Ei kommentteja