Matkailu

Matkailu
MATKAILU

HYVINVOINTI

HYVINVOINTI
HYVINVOINTI

YRITTÄJYYS

YRITTÄJYYS
YRITTÄJYYS

Voiko tilitoimisto helpottaa yrittäjyyttä ja auttaa jopa kansainvälistymään?


Sain mielenkiintoisen blogiyhteistyötarjouksen tuttavani Wille Wileniuksen kautta. Yrittäjänä kiinnostaa aina yrittäjyyteen liittyvät asiat ja miten yrittämistä voisi helpottaa. Tilitoimisto on olennainen osa yrittäjän arkea. Hyvä tilitoimisto saa asiat tuntumaan helpommilta ja huono tilitoimisto saa hermot kiristymään kybällä. Kokemusta on molemmista. Koska en itse ole Tilitoimisto Nordic C-Managementin asiakas halusin haastatella muutamaa heidän asiakastaan, jotta voisin kertoa teille oikeaa faktaa. Kiinnostava kulma tässä on tilitoimiston rooli kansainvälistymisen osalta. Pystyykö tilitoimisto aidosti ja oikeasti tukemaan yrittäjää laajentumisessa?

Kyselin Yoogaia palvelun Piia Maaraselta, minkälaista heidän yhteistyö on Nordic C-Managementin kanssa ollut. Yhteistyö on kestänyt vajaan vuoden. Kun kysyin, miten Piia luonnehtii yhteistyötä tilitoimiston kanssa sain seuraavan vastauksen "Mutkatonta. Apua saa aina ja selkokielellä. Meille on ollut tärkeää saada talousasiat ymmärrettäväksi koko organisaatiossa. Sitä tavoitetta kohti ponnistellessa on ollut mukava huomata, että kynnys kysyä on matala ja tyhmiä kysymyksiä ei ole." Kansainvälistyminen tuo aina omat haasteensa. Yoogaia on kohdannut mm. digitaalisten palvelujen arvonnlisäverokäytäntöjen monimuotoisuutta ja tilitoimisto on auttanut ratkomaan ongelmia ja etsinyt aktiivisesti toimintamalleja, jotka tukisivat Yoogaian toimintaa.

Yoogaian Piia Maaranen on tyytyväinen tilitoimistoyhteistyöhönsä.

iTapsan Kampin liike.
Nordic C-Managementin asiakas iTapsa kertoi aloittaneensa yhteistyön syyskuussa 2015. Kriteerinä tilitoimiston valinnalle oli palvelu, uskottavuus ja osaaminen. "Tilitoimiston täytyy myös ymmärtää toimintamme ja omat toimintapamme. Palvelu ja osaaminen on aina ollut erinomaista. Kaikkiin kysymyksiin on saanut selkeät vastaukset ja ulkomaille laajentuminen on hoidettu koko ajan tilitoimiston kanssa yhteistyössä." Tapio Marjanen kertoo. Kansainvälistymisen osalta tilitoimisto on hoitanut selvitystyöt kohdemaan lainsäädännöstä, verotuksesta, työlainsäädännöstä sekä käännökset sopimusten suhteen tarvittaessa. iTapsan toiminta Virossa käynnistyy vasta vuodenvaihteessa, joten haasteita on varmasti vasta tulossa, mutta hyvän kumppanin kanssa niistä selviää varmasti. iTapsan tavoite on seuraavan viiden vuoden aikana laajentaa toimintaa Suomessa ja Virossa sekä rantautua myös muihin maihin.

Nordic C-Managementin Jörgen Weckström kuvailee helpompaa yrittäjyyttä seuraavasti: "Lähtökohta meille on se, että emme vaadi asiakasta siirtymään mihinkään toimintamalliin helpottaaksemme omaa työtämme, vaan lähtökohtamme on miten on helpointa asiakkaalle ja siitä lähdemme aktiivisesti etsimään parempia tapoja tehdä asioita. Meidän tehtävämme on auttaa yrittäjää menestymään. Me yritämme aina välttää ongelmia reagoimalla aktiivisesti mahdollisiin ongelmiin, mm. kaikkiin raportteihin otetaan aktiivisesti kantaa ja avataan sisältö."

Nordic C-Managementin henkilökunta palaveeraa. Kuva: Marika Kiviharju.

Tilitoimisto auttaa verkostoitumisessa ja markkinoinnissa
Mielenkiintoisia yksityiskohtia palvelutarjonnassa on kuukausittaiset aamupalat. Siellä asiakkaat pääsevät tutustumaan toisiinsa ja heitä kannustetaan verkostoitumaan toisiinsa. Toinen uusi asia tilitoimiston palvelutarjonnassa on yhteistyö Wileniuksen Bulevardin viestinnän kanssa. Pääalueina on tällä hetkellä Viro ja Ruotsi, mutta apua saa muihinkin maihin.

Tämän palvelun kautta asiakkaat saavat apua kansainvälistymiseen seuraavasti
• Markkinoiden kartoittaminen
• Yrityksen perustaminen ja taloushallinnointi
• Markkinointisuunnitelma ja sen toteutus
• Viestinnän suunnittelu ja toteutus
• Yhteistyökumppaneiden löytäminen
• Toimitilojen kartoittamisessa ja hankinnassa

Kuulostaa edistykselliseltä ja innovatiiviselta palvelutarjonnalta.

Ei kommentteja