Matkailu

Matkailu
MATKAILU

HYVINVOINTI

HYVINVOINTI
HYVINVOINTI

YRITTÄJYYS

YRITTÄJYYS
YRITTÄJYYS

Ensivaikutelma pilottihanke - autetaan nuoria työllistymään



Yrityksemme Eventgarden on kuulunut Yllätetään Yhteiskunta verkostoon jo vuodesta 2009. Siellä pyritään ideoimaan yhteiskuntaa hyödyttäviä hankkeita. Viime talvena oli teemana ideoida pilotti, joka edesauttaa nuoria työllistymään digitaalisessa maailmassa. Heti session aluksi kerroin ryhmälleni, että minusta idea pitää rakentaa bloggaamisen ympärille. Siinä vaiheessa en ollut vielä edes harkinnut oman blogin perustamista. Tällä hankkeella on todennäköisesti ollut alitajunnassa kuitenkin vaikutusta siihen, että itsekin ryhdyin ammatimaiseksi bloggaajaksi. Nyt hanketta on paljon helpompi vetää, koska tiedän paremmin mistä puhun.

Yllätetään Yhteiskunta verkostosta lähtenyt "Bloggaamisesta ammatti - #ensivaikutelma - pilottihanke

Hankkeen kummeina toimii somegurut Ville Tolvanen, Susanna Rantanen ja Alf Rehn. Aika huikea joukko maailmallakin noteerattuja vaikuttajia. En tiedä kuka paremmin voisi puhua hankkeen puolesta, kuin esimerkiksi Ville Tolvanen. Hän on Digitalist Networkin perustaja on rankattu sijalle 3. Forbesin listalla. Lista kattaa 50 markkinointijohtajaa, joilla katsotaan olevan vaikutusvaltaa ja näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.

Mistä hankkeessa on kysymys?
Bloggaaja on tämän päivän tähtitoimittaja. Moni lahjakas kirjoittaja on pystynyt kaupallistamaan alunperin harrastuksena alkaneen bloggaamisen. Uskomme, että Suomi on pullollaan nuoria, joille bloggaaminen olisi mahdollisuus työllistyä viestinnän parissa. He eivät ehkä vielä tiedä sitä, tai he tarvitsevat apua ja kontakteja tehdäkseen osaamisestaan ammatin.

Työnantajamielikuvan markkinointi on tällä hetkellä monen yrityksen huulilla. Sosiaalinen media tarjoaa oivan kanavan erottua ja tuoda yritystä tunnetuksi kiinnostavana työnantajana. Miten tämä tehdään uskottavasti? Heittäytymällä rohkeasti mukaan “#ensivaikutelma” -pilottihankkeeseen.

Mitä?
• Valitaan viisi työtöntä bloggaria, jotka kiertävät viisi yritystä läpi ja tekevät blogipostauksen kyseisistä yrityksistä.
• Valmennetaan nuoria neljän tunnin ajan yrityskäyntejä varten ja oman blogin kaupallistamiseen.
• Markkinoidaan blogeja sosiaalisessa mediassa (FB, Twitter).
• Maksetaan 300€ palkkio työkorvauksena bloggaajille näistä viidestä käynnistä ja blogista.

Miksi?
• Tavoitteena lähentää yrityksiä ja nuoria, jotta nuorten palkkaaminen lisääntyisi.
• Mahdollisuus nuorelle profiloitua blogiviestinnän osaajana ja parantaa omia työnhakumahdollisuuksia.
• Tarjotaan nuorille onnistumisen elämyksiä ja mahdollisuus tienata.

Miten?
• Perustamme Facebookkiin hankkeelle sivun, jonka kautta etsitään bloggareita.
• Hankitaan yrityskumppanit.
• Perustetaan hankkeelle nettisivusto, johon blogit linkitetään.
• Projektin koordinointi ja nuorten palkkionmaksu toteutetaan Eventgardenin kautta.
• Toteutus talvi 2014-2015.

Haluatko yrityskumppaniksi, jonne bloggarit tulevat tutustumaan?
Kumppaniyrityksen hyödyt
• Näkyvyys Yllätetään Yhteiskunta pilottihankkeen kumppanina.
• Yhteiskuntavastuu projekti, jolla tuetaan nuorten työllistymistä.
• Mahdollisuus kokeilla työnantajamielikuvan markkinointia uudella tavalla.
• Mahdollisuus profiloitua kiinnostavana työnantajana.
• Mahdollisuus saada nuorilta palautetta ensivaikutelmasta.
• Profiloituminen edelläkävijänä, joka uskaltaa kokeilla uusia tapoja toimia.
Kumppanihinta 950€ + alv

Yhteyshenkilö Eventgardenissa: Minä eli Heidi Ekholm-Talas, sarjayrittäjä ja Äiti yrittää blogin perustaja https://aitiyrittaa.blogspot.com. Yhteydenotot: myynti@eventgarden.fi.

Ensivaikutelma Facebookissa



3 kommenttia

  1. Todella hieno hanke! Jään seuraamaan mielenkiinnolla.

    VastaaPoista
  2. Mielenkiintoisen kuulosta! onko tämä juttu koko suomen laajuinen vai enemmän pääkaupunkiseudun? :)

    VastaaPoista
  3. Katsotaan saako tämä tuulta purjeisiin ja löytyykö rohkeita yrityksiä mukaan. Pääkaupunkiseudulla nyt aluksi on ajatus kartoittaa halukkaita yrityksiä mukaan.

    VastaaPoista