Matkailu

Matkailu
MATKAILU

PERHE

PERHE
PERHE

YRITTÄJYYS

YRITTÄJYYS
YRITTÄJYYS

Nykyisin tehdään vain Mikki-Hiiri kauppaa


Pari hämärää tyyppiä hämärissä oloissa.
Tapasin LähiTapiolan hallinnon seminaarissa aina hyvälle tuulelle saavan mainosmiehen. Esko Reinonpoika Alanko on vaan niin hauska. Vaikka yhdessä manasimme nykymenoa markkinointiviestinnän toimialalla samalla nauroimme monta kertaa. Esko kertoi, miten aikoinaan sadanviidenkymmenentonnin kaupat sovittiin puhelimessa ja kyse oli luottamusbisneksestä. Yhteistyö kesti yleensä vuosia, jopa kymmeniä. Nyt tonnin kauppa kilpailutetaan ja siitä tehdään kolme sopimusta ja parhaassa tapauksessa juristin tekemä satasivuinen liite. Kun tilaus on toteutttu ja asiakas tyytyväinen kysytään miten seuraava tilaus? Vastaukseksi kerrotaan, että vaikka kaikki meni täydellisesti, kilpailutetaan jokainen tilaus. Nykyisin homma on aivan "Mikki-Hiiri kauppojen" tekoa Eskon sanoin. Miksi tämä on nykyisin niin vaikeaa? Tämä toimintatapa on tilaajille työlästä eli kallista. Eikö voitaisi luottaa hyviin yhteistyökumppaneihin ja luoda toimintamalleja, jotka ovat mielekkäitä molemmille osapuolille?

Ei kommentteja